Типологізація витрат при ціноутворенні в Інтернет
Витрати, що мають місце при ціноутворенні в Інтернет можна розділити на три групи: – витрати, пов’язані з розробкою веб-сайту – постановкою функціонального завдання, підготовкою технічного завдання, аналізом ситуації з пошуковими запитами по тематиці сайту, розробкою дизайн-макетів сторінок сайту, програмуванням потрібної функціональності, версткою сайту, заповненням сайту інформацією; – витрати, пов’язані з доступом в Інтернет – хостингом, реєстрацією сайту в Інтернет-каталогах, основних пошукових системах; – витрати на просування сайту в Інтернет – пошуковою оптимізацією, банерною і контекстною рекламою. Витрати, пов’язані з розробкою веб-сайту. Процедура розробки веб-сайту включає наступні етапи.
1. Постановка функціонального завдання. Якщо сайт нескладний, то функціональне завдання не розробляється.
В цьому разі, для підготовки технічного завдання досить анкети замовника. Якщо передбачається великий проект, то роботи над функціональним завданням включаються у вартість розробки технічного завдання.
2. Підготовка технічного завдання. Розробляється навіть для невеликих сайтів, оскільки це основний документ, що регламентує обсяг та перелік робіт. Технічне завдання є додатком до договору між замовником і виконавцем.
3. Аналіз ситуації з пошуковими запитами по тематиці сайту. Вартість залежить від кількості референтних слів і словосполук, що погоджуються із замовником сайту, аналізу їх популярності, обсягу складання назв і описів сайту для реєстрації в каталогах і видачі рекомендацій для підготовки текстового наповнення. 4. Розробка дизайну-макетів сторінок сайту.
Вартість дизайн-макетів залежить від оформлення і наповнення сайту, створення flash-елементів і використання flash-анімації. 5. Програмування необхідної функціональності.
Складається з вартості ядра і необхідних функціональних модулів системи управління сайтами (CMS). 6. Верстка сайту (об’єднання дизайну і програм в шаблонах сторінок). Верстка розкладається на первинний та вторинний шаблони.
Верстка первинного шаблону має 1-4 варіанти. Вторинний шаблон відрізняється від первинного тим, що використовує один з первинних шаблонів, відрізняючись неістотними деталями. 7. Заповнення сайту інформацією.
Призначена для користувача інформація – це дані і зображення, які замовник може самостійно змінювати і додавати на сайті через інтерфейси системи управління сайтом. Витрати, пов’язані з доступом в Інтернет.
Хостингом або веб-хостингом називають розміщення веб-сторінок в мережі Інтернет на орендованому дисковому просторі сервера. Від місця розміщення ресурсу залежить відвідуваність і можливості сайту.
Витрати на просування сайту в Інтернет. Для того, щоб сайт став відомим цільовій аудиторії, необхідно здійснити заходи щодо просування. Пошукова оптимізація сайту.
Це набор дій, що дозволяють поліпшити знаходження сайту в пошукових системах. Вартість пошукової оптимізації сайту складається з: первинної роботи з сайтом; посилального бюджету – місячної вартості отримання та підтримки посилальної бази як найважливішого чинника сайту, що впливає на положення, в пошукових системах. Обсяг посилального бюджету визначається конкуренцією на вибраних для просування пошукових запитах; щомісячні адміністративні витрати на аналіз змін, контроль зовнішніх посилань, внесення змін в сайт клієнта.
Важливим чинником для визначення позиції посилання сайту в результатах пошуку є її релевантність, тобто відповідність змісту веб-сторінки ключовим словам, за якими відбувається запит через пошукову систему. Збільшити впізнаваємість сторінки можна шляхом виділення запитів, що найчастіше вживаються цільовою аудиторією із загального числа запитів (ядра запитів). Статистику по пошукових запитах можна отримати, наприклад, з сервісів Adstat.
Rambler. Ru, Direct. Yandex.
Ru. Далі здійснити прив’язку сторінок чи розділів сайту до різних типів запитів шляхом зміни інформації: у назві веб-сторінки, її ключових слів, описання сторінки, а також тексту, який містить сторінка. Розташування сайту в перших результатах пошуку Дозволяє отримувати безкоштовний трафік з високим коефіцієнтом конверсії, який показує відношення числа відвідувачів, що зробили покупку до загальної кількості відвідувачів.