Міжнародні транспортні коридори
В Україні триває інтенсивний пошук найефективнішого використання транзитного потенціалу країни, зокрема її приморських регіонів. Територія України і її транспортні магістралі фігурують у численних проектах міжнародних транспортних коридорів. Транспортний коридор «Європа – Азія» проходить через Німеччину, Австрію, Чехію, Словаччину, Угорщину, Польщу, Україну, Росію, Казахстан, країни Середньої Азії та Китай.
Він проектується як швидкісна залізнична магістраль з рівнобіжними сучасними автодорогами. Частина його проходить через Донецьку область.
Транспортний коридор «Балтика – Чорне море», що з’єднує портові міста Гданськ і Одесу, проходить територіями Польщі й України і має протяжність у межах України близько 900 км залізничною і 950 км автомобільною дорогою. Транспортний коридор № 9 (Критський) планується прокласти через території Фінляндії, Росії, Естонії, Латвії, Литви, Білорусі, України, Молдови, Румунії, Греції. Він проходитиме декількома напрямками залізничних магістралей і рівнобіжних магістральних автодоріг: – Гельсінкі – Санкт-Петербург – Москва – Брянськ – Ніжин – Київ – Жмеринка – Одеса – Ізмаїл – Рени – Бухарест – Дмитроград – Александрополіс; – Гельсінкі – Санкт-Петербург – Псков – Гомель – Ніжин; – Гельсінкі – Санкт-Петербург – Таллінн – Рига – Даугавпілс – Вільнюс (з відгалуженнями до Клайпеди і Калінінграда) – Мінськ – Гомель – Ніжин – Київ; – Жмеринка – Кишинів – Рени.
На південному відрізку цієї магістралі передбачено чотири виходи до Адріатики. Транспортний коридор «ТНТК» (Транскавказький) буде проходити територіями України, Грузії, Азербайджану, країн Середньої Азії. За схемами комбінованих перевезень залізничним, автомобільним і морським транспортом цей транспортний коридор з’єднує Одеський і Херсонський порти із Закавказьким, Казахстанським і Середньоазіатським регіонами.
Проект передбачає відповідно розвиток Одеського й Херсонського портів. Окремо виділяється система транспортних коридорів країн ЧЕС. Це коло залізниць навколо Азово-Чорноморського басейну, що має радіальні відгалуження до всіх морських і дунайських портів, а також магістральні виходи: Констанца – Бухарест; Одеса – Жмеринка; Батумі (Поті) – Тбілісі – Баку.